сряда, 4 февруари 2015 г.

"With Dad" - Новата реклама на Nissan 2015

Nissan пуснаха новата си реклама за 2015 : https://www.youtube.com/watch?v=Bd1qCi5nSKw

Рекламата беше пусната за първи път в най-скъпото телевизионно време от годината - финала на футболната лига Super Bowl. В центъра на сюжета е бащата, който е спортен автомобилист. Японският бранд Nissan е избрал една от най-известните рекламни агенции в САЩ - TBWA/Chiat/Day Los Angeles. 
Напоследък има тенденция да се създават реклами насочени към бащите, което е изключително интересно. Досега, в подобен тип "семейни реклами", фокусът винаги е бил насочен към майките, защото маркетингът знае, че майките са хората пазаруващи в магазина. Те са хората, които освен че се грижат за дома и семейството, вече и сами си изкарват парите. А това означава, че те най-вече трябва да бъдат "облъчени". Но за реклама на автомобили трудно можем да видим основна роля изиграна от дама. Както и да го погледнем, мъжете са по-ценният потребител от жените. И нека се върна към "dadvertising", както вече са започнали да наричат подобен тип реклами, в които на фокус е бащата. В рекламата на Nissan, бащата играе автомобилен състезател, който постоянно пътува и рискува живота си във всяко състезание, заради страстта си към спорта. През това време обаче, синът му израства, виждайки го много рядко. Рекламата показва паралелно живота на бащата в състезания и живота на сина от раждането му, до тинейджърските му години. И двамата страдат един за друг.

Но въпреки тази липса, синът се гордее с баща си. В края на рекламата е любимата ми част, когато бащата се появява неочаквано, за да вземе момчето си от училище, в уникален, тъмно червен, жесток Nissan. А забелязахте ли, че през цялото време в рекламата, бащата винаги си хваща такси, когато заминава на състезание? В края на рекламата обаче, когато очевидно е спечелил и последната си мечтана купа и се връща към семейството си, той е с новият модел на Nissan. Но брандът присъства през цялото време в рекламата - спортните автомобили, каските, екипите и т.н. Сякаш Nissan присъства винаги в живота на този баща, но под различна форма - в страстта му към спорта или в обичта му към семейството. Рекламата на японския бранд не ме просълзи, но определено предизвика емоция в мен. В рамките на кампанията, освен 4 млн. долара за излъчване на спота, които е похарчила компанията, тя ще дари и 1 млн. долара от тях на две международни организации, които се борят с крайната бедност - Wounded Warrior Project и Habitat for Humanity. Много благородно от страна на Nissan!

Диляна Котева


Примери за реклами, в които бащата е фокус:

https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=JSWDo95hNR0
https://www.youtube.com/watch?v=v_i3Lcjli84  - една от любимите ми реклами!
https://www.youtube.com/watch?v=ZKB9rQecEgU&feature=player_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=ek99sI_KB94
https://www.youtube.com/watch?v=PmCDxY2lJAE
 

Няма коментари:

Публикуване на коментар