Определено, ролята на децата в магазините до своите родители, вече започва да става все по-осезаема, особено когато говорим за големите супермаркети. Както знаем, повечето семейства предпочитат по-скоро да пазаруват на места, където има всичко, отколкото в отделни магазини, например за перилни препарати (каквито вече почти няма). И след като са тръгнали на голям пазар, а не отскачат за малко до магазина, вероятно са взели с тях и детето си на разходка. Децата са много по-силно емоционални и лесни мишени за реклама, тъй като все още не са пренаситени на нея, за разлика от техните родители. Освен това, децата не изкарват пари, не знаят кое колко струва и всичко цветно, сладко и ароматно им харесва. Затова, ако имате продукт, чийто таргет е детската аудитория, по-добре се замислете какво рекламно послание им поднасяте. Рекламата насочена към децата, определено си струва!
В статията, която днес коментирам, авторът е дал няколко съвета какъв подход да предприемем към децата. Един от съветите е да бъдем "kid-friendly" и да възприемаме децата като сериозни клиенти. Въпреки това, аз смятам че това е нож с две остриета, защото това прави лошо впечатление на родителите. Какво бихте си казали, ако сте родител и се отплеснете в някой щанд за секунда, а когато се обърнете, видите търговски консултант на магазина да показва стоката на Вашето дете? Би било забавно, но не и на Вас. Съгласна съм да има послания като кратки надписи или картинки на нивото на очите на децата в магазините, но не и към тях да бъде проявявано отношение като към възрастен клиент.
Има и друга страна на нещата. Ако Вашият магазин или марка, се харесва твърде много от нечие дете, има риск родителите всеки път да заобикалят Вашия магазин или пък щанда с Вашата марка. На детето му е достатъчно само да го види, за да се присети, че иска пак от този продукт и да започне да мрънка, а пък на Вас далеч не Ви е до това. Мисля, че примерът с песничката на Jumbo и рекламата (по радиото и телевизията) е показателен затова как една реклама може да бъде нетърпима от родителите, но обожавана от малчуганите.
Рекламното послание е важно, но са важни и много други елементи, за да бъде извършена продажбата на продукта. Ако тази съвкупност от елементи сработи и успее да достигне до децата, тя ще достигне и до носителите на портфейлите - родителите.
Диляна Котева
(източник: моите статии + http://princeps.bg/blog)
Няма коментари:
Публикуване на коментар