Пако Ъндърхил е открил един интересен факт за пазаруващите жени, който по мое мнение почти никой магазин в страната ни не осъзнава. Това е "побутването отзад" - неудобството, което жените чувстват, когато ги бутнат в гръб, докато пазаруват. Това означава и че жените не обичат да разглеждат стока, която е разположена под нивото на кръста - не можете да очаквате жена да се наведе и да се чувства удобно повече от момент-два. Следователно тя би се раздразнила и вероятно би си излязла от магазина, без да купи нищо.
Според моите наблюдения, особено в новооткритите дрогерии или козметични магазини в моловете, дисплеите със стока са разположени изключително неблагоприятно в това отношение (особено кошниците с лакове). Това не важи само за тях, а и за всички останали магазини за дрехи, обувки, бельо и т.н. Решението на този проблем е създаването на своеобразни убежища в магазините с помощта на щандове, за да позволят на купувачите да стоят на спокойствие и да търсят необезпокоявани.
Защо търговците не разглеждат магазините и не си задават въпроса "Мога ли да стоя тук и да пазарувам, без да бъда бутан отзад?" И съответно, всяко място, където отговорът е "не", не е място за стока, която изисква внимателно разглеждане. Като се замисля, почти винаги когато съм влизала в магазини за козметика, дрогерии и други подобни, все някой ме е бутал за да мине. Ако съм решена да купя дадена стока, дори клякам, само и само да разгледам, но понякога става по-зле, защото се налага да стана, за да мине някоя по-пълничка дама натоварена с торби.
И като си говорим за магазини за козметика, какво ще кажете за Sephora, Douglas, Inglot, Mac, Beauty Zone и така нататък, където както се изразява Пако "кукли с официални бели лабораторни престилки (но с грим като за събота вечер), размахващи гримове, четки и всичко останало" се опитват да ви продадат стоката си?
Седите на стол, а тя те превръща в малко по-слаба версия на самата нея и ти купуваш това, което тя ти препоръча. Цените нарочно не се виждат ясно, като се предполага, че ще си твърде притеснена, за да попиташ. Е, аз ще кажа че предпочитам да си купя продукт, който има тестер и цена, защото когато се обърна към служител в някоя от тези дрогерии за да попитам каквото и да било, винаги ми вадят най-скъпата марка, често дори с пренебрежение в очите. Пренебрежение не защото не изглеждам като потенциален купувач, а защото просто така е модерно в света на модата и козметиката. Модерно е, защото по този начин се увеличава желанието на дамата за покупка, тъй като тя иска да прилича на топ модел, подобно на описаните по-горе "кукли".
Ние дамите, искаме пространство, където да пазаруваме и разглеждаме на спокойствие, без някой служител да ни пита "С нещо да Ви помогна?". Искаме също така и време, но за жалост това не зависи от магазините с изключение на опашките, които ще коментирам в друга статия. А когато просто си разглеждаме, няма да откажем и срещу женския щанд да се намира мъжки такъв, където готини мъже да ни хвърлят по някой поглед. Това важи за всички дами, без значение дали са млади тинейджърки или пък майки с деца!
Диляна Котева
Няма коментари:
Публикуване на коментар