Кампанията е създадена с цел да накара хората да се замислят какво правят, когато свалят незаконно музика. Създаването на музика е изключително труден креативен процес, който струва на творците много усилия и инвестиции, а всъщност чрез нелегалното сваляне на музика, техният труд не се възнаграждава. 95% от музиката в Близкия изток се разпространява нелегално и това сериозно вреди на музикалната индустрия.
Това е един голям проблем и за България. Тук има много талантливи изпълнители, чийто труд се отплаща единствено чрез участия на живо из страната и чужбина. А какво да кажем за текстописците, създателите на мелодията и всички останали участници, които са неразделна част от всяко музикално произведение. Смятам, че би било хубаво ако българската музикална индустрия независимо от жанра, бъде подкрепена от подобна кампания. Разбира се, първата такава кампания, няма да успее да спре хората да свалят незаконно музика. Но все пак това може да бъде едно добро начало, което поне да накара потребителите да осъзнаят, че това наистина е кражба и неуважение към нечии творчески труд.
Кампанията за Virgin Radio е била позиционирана в множество вестници и списания, където хората можели добре да разгледат и оценят сложността и най-вече красотата на това произведение. Рекламата е спечелила няколко награди за креативност, най-голямата от които е на рекламния фестивал Epica Awards 2014 година - Grand Prix за категория преса.
Диляна Котева
Повече информация и снимки:
http://results.epica-awards.info/2014/winner/15-00914-PRE/leo-burnett-beirut/nirvana
http://www.dandad.org/awards/professional/2014/writing-for-advertising/24030/virgin-radio-campaign/
Няма коментари:
Публикуване на коментар